MANUELE THERAPIE

Bij specifieke klachten aan de wervelkolom of aan de gewrichten in de armen en benen kunt u terecht bij onze manueel therapeut. De manueel therapeut gebruikt speciale technieken om stoornissen in de gewrichten te behandelen. Na de therapie is er vaak een verbetering van bewegingsvrijheid en afname van de pijnklachten. Soms is er nog een aanvullend oefenprogramma nodig, dit wordt dan met de manueel therapeut of met een van onze fysiotherapeuten opgesteld en doorlopen.

BEHANDELING

Bij klachten aan de wervelkolom of gewrichten in de benen of armen kan een manueel therapeut een oplossing bieden. De manueel therapeut kijkt verder dan alleen de plek waar je klachten ervaart. Mogelijk komt de pijn ergens anders vandaan. Bij manuele therapie worden specifieke technieken gebruikt, die niet door de reguliere fysiotherapeut worden uitgevoerd. De therapie is erop gericht om de wervelkolom en/of gewrichten beter te laten bewegen. Hierbij kan het soms voorkomen dat er een knappend of een krakend geluid ontstaat door het bewegen van jouw wervels door de manueel therapeut. Dit is niet pijnlijk, vaak is het effect direct een verbeterde beweeglijkheid.

Het kan ook zijn dat de gewrichten een te grote bewegelijkheid vertonen. Dan kan de manueel therapeut helpen om meer stabiliteit te krijgen. Dit wordt gedaan door spieren te trainen.

Heb jij bijvoorbeeld één van onderstaande klachten? Mogelijk is manuele therapie dan een uitkomst.

• Hoofd- en nekpijn klachten
  • Slecht kunnen bewegen van de nek of schouders
  • Uitstraling in de arm(en) in combinatie met nek- en schouderklachten
  • Lage rugklachten
  • Uitstraling in de benen (of één been) in combinatie met lage rugklachten
  • Houding gerelateerde klachten

Maak direct een afspraak bij de manueel therapeut via: 0345 52 03 30 of maak een afspraak door te klikken op onderstaande knop.

MAAK NU EEN AFSPRAAK

VOLG ONS OP FACEBOOK EN INSTAGRAM